Reklamní předměty představují jednoznačně funkční prvek každé marketingové strategie. Není to s nimi ale tak jednoduché. Co musí vlastně mít proto, aby splnily svůj účel?
Reklamní předměty fungují, musíte vědět, jak na to
Jedním z nejefektivnějších způsobů, jak zvýšit viditelnost značky a podpořit prodej, je poskytování reklamních dárků stávajícím i potenciálním zákazníkům. British Promotional Merchandise Association v průzkumu z roku 2014 zjistila, že celkem 96 % z 1 200 respondentů, z nichž každý v minulosti obdržel propagační produkty, výše uvedené tvrzení o posílení povědomí o značce potvrdilo.
Ještě zajímavější je, že 83 % dotázaných osob uvedlo, že u společností, které jim tyto předměty poskytly, nakupuje. K tomu, abychom docílili podobných výsledků, ale nestačí nalepit logo na kávový hrnek.
Vaše reklamní předměty by měly mít tyto vlastnosti:
- užitečnost pro cílový trh
- vizuální atraktivita
- kvalitní reprezentace značky
- relevantní pro danou firmu
Užitečnost pro cílový trh
Užitečnost znamená, že cílový trh si dané zboží bude chtít přinést domů, používat jej a co nejdéle si ho uchovat. Důraz proto položte hlavně na praktické předměty, které poskytují okamžitou hodnotu, jako jsou psací potřeby, technické výrobky nebo kuchyňské potřeby.
Vizuální atraktivita
Zlepšení dostupnosti grafických nástrojů a současně snaha šetřit přimělo mnoho menších firem nebo freelancerů k tomu, aby si navrhli své reklamní produkty sami. Zejména u oblečení však platí, že bez talentu i zkušeností výsledek nebude vizuálně uspokojivý. Svěřte proto design raději profesionálům.

Kvalitní reprezentace značky
Vizuálně lacině vyhlížející produkt vrhne velmi nedobré světlo i na celou značku. Totéž platí pro propagační předměty, pakliže se v krátkém čase rozbijí. Chcete ukázat kvalitní zboží nebo službu a i tato část vaší firemní prezentace tomu musí odpovídat.
Relevantní pro danou firmu
Ideální reklamní předmět je určitě takový, který je relevantní pro vaši značku, tedy reprezentuje to, čím se zabývá. To pomůže vašemu cílovému publiku si ji s danou položkou spojit. Jste firma zaměřená například na prodej sportovních potřeb? Praktickou volbou mohou být funkční ponožky.
Už tušíte, jaké zboží pro budování svého brandu použít? Pokud ne, zaručeně si vyberete u UniMark.